Empty your mind

21. maj 2012

Føler mig ikke særlig inspireret lige for tiden. Mit hoved fylder sig med tanker og får mig til at føle jeg ikke er god nok, at ingen sætter pris på det jeg gør eller, at jeg er her. Jeg har lyst til at leve, være glad, lykkelig, men næsten hver dag fyldes mit hoved med nogle egentlig ligegyldige tanker, som sætter sig fast og derefter har jeg svært ved at tage mig sammen og elske livet. Måske kan man kalde det rastløshed..

Det kan godt være, at mit liv udefra virker ret nemt med kun to skoledage tilbage inden læseferien (ferie). Men indeni ved jeg der er noget galt. For der er så mange ting jeg vil og drømmer om, men hvordan skal det kunne lykkedes, hvis en stemme hele tiden fortæller mig det bare ikke er godt nok, at jeg er doven.. Når jeg snakker med venner, familie, ja egentlig alle mennesker, tænker jeg enormt meget over hvad det egentlig er de siger og tit vender jeg det med mig selv så det får en dårlig betydning. En betydning, som gør mig til et nul. Er alt det normalt, eller tænker jeg bare alt for meget over tingene.. Tjaa.. det er der jo ingen der kan svare på, for kun jeg ved, hvad jeg tænker inderst inde.

Måske kan i genkende jer selv i alt det volapyk, eller måske ikke. Jeg ved kun, at det er rart at skrive ned, lige meget, hvor meget det giver mening..

5 kommentarer:

katarina sagde ...

jeg kan godt genkende mig selv i det. jeg tænker lidt, hvad der er galt med mig, for jeg har nogle fantastiske venner, familie og vejret er dejligt, men alligevel er jeg ikke glad. jeg føler lidt jeg er inde i en boble, hvor der er en tyk hinde af rastløshed og triste tanker, som jeg ikke kan sprænge, selvom jeg kan se hvor rart der er udenfor...

Connolly sagde ...

Det kunne være skrevet af mig. Jeg har det på samme måde. Jeg tror ikke, jeg nogensinde kommer til at opnå noget, jeg er skuffet over mig selv og min dovenhed - og jeg tror, det er noget alle skal igennem i højere eller lavere grad.
Tanken påvirker kroppen. Du kan overbevise dig selv om alt, du kan gøre sig selv rask ved tankens kraft - og prøv at tænk positivt, stop dig selv når du tænker negativt. Jeg forsøger. Jeg er pissehamrende dårlig til det.

Hannah sagde ...

Beundre (igen, igen) dine smukke og meget stemningsfulde billeder!
- Kan også genkende mig selv i det - det tror jeg egentligt mange kan :-)

Hannah
(Vi har forresten startet Toujours op i denne uge)

Nanna Kirstine sagde ...

Kan virkelig genkende mig selv i alt det der.. Jeg tør bare ikke selv skrive det ned. Jeg er virkelig utilfreds med mig selv og det ødelægger mit humør hver evig eneste dag. Er bare ikke glad for at indrømme det over for andre, men... nu skrev du det jo, og jeg kommenterede bare..
Det første billede er i øvrigt rigtigt fint!
Knus..

Ditte sagde ...

Det er et meget fint indlæg du du har lavet her! Og meget ærligt!! Det er helt normalt at føle sig trist til mode og være nede i kortere eller længere perioder, men hvis det bliver for domminerende, synes jeg du skal tale med din læge om det. For - uden at skræmme dig - kan det kan godt være tegn på en depression. Det håber jeg selvfølgelig ikke det er, men hvis du har det sådan alt for ofte, så skal det behandles. Håber dit humør allerede er meget bedre og at du ikke tænker ligeså meget over tingene!

Send en kommentar